lundi 27 février 2012

Hi mister Postman !


As you may know, I'm a postwoman (?) myself. The one that deliver my letters is a old collegue of mine.
You can't imagine how suprised he was the first time I opened the door in my vintage style.
    - Euhhhh, Charline, is that you ? You look ... well, different !

That was too funny. Let's say that he get used to it  now. He knows how crazy I am about the 40's, so each time he is giving me a parcel, he is also asking me if it's vintage related .
Well, most of the time, it is.

Today wasn't an exeption. I got a new adition to my "Nouveauté, la mode pratique" vintage magazines collection, as well as the famous book : "The 1940s look" by Mike Brown.

If you wish, I'll do a review of the Mike Brown's book as soon as I finish reading it. For the moment I'm pretty pleased. 
I'll also do a post about my magazines collection. I do not own a scanner, so i can't scan pages, but will be probably trying to take pictures of it. 

Thousand of kisses, Charline

3 commentaires:

  1. Oui, les photos, ça marche très bien pour les magazines! Un conseil: beaucoup de lumière, mais pas de flash.
    Je n'achète plus ces livres récents qui parlent de vintage, j'ai commencé par en acheter au début où je me suis intéressée au vintage, mais au final j'étais souvent déçue, souvent trop cliché et très généraliste. Je préfère de loin les magazines d'époque!!!

    RépondreSupprimer
  2. Merci pour le conseil. Quels sont les magasines d'époque que tu lis ?

    RépondreSupprimer
  3. Mes préférés en magazines français, c'est L'Officiel, mais ils sont chers et dur à trouver. Je possède la quasi totalité des ELLE de 1945 à 1959 et Marie-Claire de 1954 à 1965, ainsi que quelques n° des années 30. Sinon j'adore les magazines allemands, j'habite à la frontière et il est donc très facile de les trouver, j'adore par exemple BURDA rien que pour les photos et les dessins, ça fait rêver!
    Parfois, je tombe aussi sur des magazines plus rares donc je possède quelques n°.

    RépondreSupprimer